dijous, 15 de novembre del 2012

Visita a l'escola El Nou Cirerer








Avui, dia 15 de novembre, eh anat a visitar l'escola bressol municipal El Nou Cirerer, a Parets del Vallès, junt amb la meva padrina de 3r curs d'educació infantil, Sara Garcia. Aquesta escola bressol, formada per nens i nenes d'entre 4 mesos fins a 3 anys, té l'objectiu de potenciar i afavorir el desenvolupament de les capacitats dels nens a partir de la convivència, el contacte interpersonal i la diversitat. 


L'escola consta de sis aules amb diferents noms, aquestes són:
  • Els núvols: Lactants 
  • Les llunes: De zero a un any ( de gener a juliol )
  • Els solets: De zero a un any ( de juliol a desembre )
  • Els astronautes: D'un a dos anys.
  • Els planetes: D'un a dos anys
  • Les estrelles: D'un a dos anys
 Majoritariament eh estat en la classe dels astronautes, ja què era la classe on estava la Sara, però més tard, ella mateixa m'ha ensenyat les altres aules. 

Al terra, cada nen té la seva foto on s'ha d'aseure, el què m'ha impactat, és la col·locació de les imatges, i es què al costat d'un nen sempre hi ha una nena i al seu costat d'ella un nen. Això ho fan per tal de relacionar els dos sexes.

De mica en mica què han anat arribant els nens, aquests es ficaven a jugar i per el què eh pogut veure i percebre, els pares poden entrar i parlar amb la mestre, comentar el què han fet a casa i com a anat o preguntar què faràn o simplement com va tot, això, m'ha demostrar, què relment li donen molta importància a la convivència entre pares, fills i mestres, és com si tots fossin una gran família. 

Al arribar tots els nens, s'han col·locar ràpidament en rotllana per començar a fer el bon dia. Aquest, comença amb una cançó la qual és pròpia de la classe i què els agrada a tots ja què tots la canten i fan els gestos què la mestre fa, desprès de la cançó, hem escollit qui faria cada feina ( cada dia, escollen a un alumne per què pasi llista, un altre perquè reparteixi el berenar, i un altre perquè s'enporti en Buzzy (el ninot de la classe el qual tots estimen) i la llibreta viatgera on fan treballs sobre la família i el què han fet durant la setmana). Aquest metode em semble molt bo tant en l'ambit social com en l'educatiu.En el social perquè el nen que passa llista, ha de saludar a cada nen de la classe per saber si hi són i per tant, interactua amb ells i en l'educatiu perquè el nen que ha de repartir el berenar, té una responsabilitat i per tant, apren una sèrie d'habits.   

Un cop acabat el bon dia, hem anat a una altre sala on hi havia un músic, en Manel, que ha fet un espectacle. En ell, utilitzava alguns dels elements que hem estat treballat a música



  • Cançons ja treballades a classe com la castanyera o el marrameu torra castanyes.
  • El ritme.
  • El compàs ( els nens han tingut que donar palmades tot seguint la música)
  • El fort i el suau ( En Manel disminuia o baixava el so segons la situació)
  • La diversió a partir de materials senzills ( Desprès de cantar una estrofa d'una cançó, l'explicava com un conte perquè els nens sapiguessin de què anava la lletra)



Un cop acabada l'actuació, hem tornat a l'aula i allà hem cantat cançons a partir de les caixes musicals, les quals m'han agradat molt ja què tot i què els nens sabien què hi havia dins de cada caixa volien cantar-ne més. 

A l'hora de dinar, els què tenien entre 1 i 3 anys, es col·locaven el pitet i els mestres els hi col·locaven el primer plat i el got amb aigua per dinar i a partir d'aquí, quan acabaven, ells mateixos s'aixecaven anaven a deixar el plat i els coberts per tal de recollir el segon plat. Aquesta acció de fer què els nens recollissin el plat i agafessin l'altre m'ha agrada't molt, ja què d'aquesta manera agafen bons hàbits.

Per la tarda i desprès de visitar als altres nens de les altres aules, els quals agafaven confiança de seguida, hem retornar a les dels astronautes, allà, per acabar el dia, hem explicar un conte que ha portat un dels nens i finalment, cap a les 16.45 ja han començat a vindre els pares i per tant, es va acabar el dia a l'escola bressol El Nou Cirerer.

Aquesta primera experiència què eh tingut amb nens, m'ha semblat agradat molt, eh pogut aprendre moltes coses que no sabia i eh pogut observar els canvis que tenen els nens i els seus diferents comportaments. Per el què eh pogut veure també, fan què els nens utilitzin molt la música i crec que això ajuda a desenvolupar molt més la creativitat i la imaginació del nenEl què més m'ha agradat, és què tot i no conèixe'm, ells mateixos se m'apropaven i em donaven un petó i una abraçada o també em donaven joguines perquè juguès amb ells, cosa què a mi m'ha agradat moltíssim fer. En conclusió, m'encanta educació infantil! 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada