dimarts, 16 d’octubre del 2012

Revista educativa

Una de les primeres activitats que vam realitzar al seminari, va ser la de escollir una revista educativa i descriure-la. La meva descripció d'aquesta, la vaig fer junt amb la Irene Cobacho, al començament, ens va costar una mica poder descriure la revista, però finalment, vam poder acabar aquest petit treball.

El resultat va ser aquest:








1.-Títol de la revista : Aloma.Revista de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport. (Envelliment i salut).





2.-Periodicitat de publicació : Publicació semestral.

3.-Estructura de la revista : Conté dues seccions principals – Temàtica – on es recullen contribucions entorn d'un tema monogràfic, normalment sol·licitades per un editor expert i – Espai Obert – on es publiquen articles de recerca originals. Els articles poden estar tan en català com en castellà on en anglès.



4.-Seccions fixes : La Temàtica i l'Espai Obert.

5.-Públic a qui va dirigit : La revista va dirigida a totes aquelles persones a les que estan interessades en la reflexió, el pensament i la recerca de les disciplines de Psicologia, Ciències de l'Educació, Logopèdia i Activitat Física i Esport.

6.-Línia de la revista : Aloma és considerada una revista científica.


7.- Valoració personal : La revista en si es una mica avorrida ja que hi ha molt de text i molta informació però si que pot ser molt útil per tal de realitzar algun treball o saber alguna cosa sobre algun tema psicològic, educatiu o esportiu.

8.- Resum d'un dels articles


Article: Aportacions de la musicoteràpia a les persones amb demència de la Revista Aloma (Pàg. 137 – 143)
En aquest article parla sobre la musicoteràpia i la seva importància davant de persones amb demència. Tant la revista com l’article que hem escollit es bastant dens i complicat de llegir. Aquest, menciona la importància d’explorar nous recursos a l’hora de la intervenció sobre la demència, aquests són recursos no farmacològics.
Explica que és un síndrome originat per una malaltia progressiva i crònica del sistema nerviós central i per tant, complica la realització d’activitats quotidianes molt simples com l’orientació, l’atenció i la concentració, entre d’altres. D’aquesta manera, per la seva complexitat, afecta evidentment a la persona que ho pateix però, també al seu entorn més directe.
Actualment a Espanya trobem més de 650.000 casos el qual són dades preocupants.
  • Fases:
  • Fase inicial: comencen ha aparèixer dificultats a l’hora de reconèixer objectes, moviments i manifestant un grau de dependència cap als altres.
  • Fase intermèdia: la fase s’inicia amb el deteriorament físic i psíquic, desorientació i pèrdua de la comunicació i de l’autoestima, entre d’altres. I acaba per la incontinència i la invalidesa.
  • Fase final: Finalment, apareixen signes com la irritabilitat, l’agressivitat, l’agitació i també complicacions físiques severes que solen causar la mort.
Es molt important que fins l’últim moment es sentin estimats, satisfer les seves necessitats ja que hem de tenir en compte, que la persona encara te capacitats d’aprendre, de pensar, d’experimentar sensacions i de sentir-se estimada i cuidada.
  • Tractaments biopsicosocials que enriqueixen i aporten racionalitat a les cures de la persona amb demència. La industria farmacèutica està destinant grans recursos a la recerca d’aquests tractaments.

  • Intervenció amb la musicoteràpia:

  • Objectius: millorar o mantenir les habilitats específiques en les diferents àrees funcionals i en les diferents fases de la demència.
  • Àrees:
    • Àrea fisicomomotriu: tracten el moviment i la velocitat, per ajudar a mantenir el màxim de temps possible, la capacitat de caminar i desplaçar-se de manera autònoma.
    • Àrea cognitiva: estimulen la memòria episòdica i autobiogràfica, potencien l’aprenentatge i el record de les paraules o de noves i millora en la fluïdesa del llenguatge.
    • Àrea socioemocional: treballen per anular l’apatia, l’aïllament i la pèrdua d’habilitats socials. Està comprovat que les persones que no participen en teràpies empitjoren abans i apareix ansietat, depressió i paranoia.
Finalment, l’article acaba per les conclusions extretes dels estudis que han realitzat fins al moment i les referències que s’han utilitzat per extreure informació o també per poder consultar a nivell personal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada