divendres, 12 d’octubre del 2012

Analitzar Blocs Educatius

Activitat: Visitar i analitzar un o diversos blocs i fer-ne una reflexió. 


- El bloc de la guarderia Cuca Fera, és un bloc de centre ja què és semblant a una revista digital on s'hi publiquen textos informatius sobre el què fan i on a demès hi consten arxius multimèdia propis. En aquest bloc, parlen sobre l'adaptació dels nens i nenes a la guarderia i d'algunes activitats que han fet a principi de curs, tots això, ho mostren a traves d'imatges o vídeos a part de fer una breu explicació en forma de text en totes les entrades. Les fotografies estan penjades a Picassa i els vídeos a Youtube, d'aquesta manera, faciliten el fet de compartir les fotos i vídeos si algú més les vol veure. 

L'emissor que publica les entrades al bloc són els mestres o director/a de la guarderia ja que s'explica el dia a dia dels nens i nenes i la seva adaptació a la guarderia i va dirigit principalment a tots els familiars dels alumnes però també pot anar dirigit a aquelles persones que estiguin interessades en l'adaptació dels nens a la guarderia. Algunes de les entrades del bloc contenen comentaris fets per la gent interessada en la guarderia on donen suport a la guarderia i feliciten als nens i nens d'allà.

El bloc està fet a partir de XtecBlogs amb la plataforma de Wordpress amb una estructura típica d'aquest, conté un tauler on es visualitza la informació principal amb el text, les imatges i vídeos, els comentaris o enllaços, etc; un "sidebar" on es visualitzen diversos gadgeds com un rellotge, un calendari, els diferents arxius penjats i els comentaris més recents i una llista de blocs. Les entrades estan categoritzades i no contenen etiquetes, el bloc també conte diverses pestanyes on es poden visualitzar pagines estàtiques ( amb una sola entrada) i on es poden veure els diferents noms dels mestres i nens de cada classe. Sota el "sidebar" inferior es pot visualitzar diferents botons per poder agregar el bloc a un RSS.

Les entrades estan escrites en color negre sobre una pantalla blanca, els títols són els únics que són de colors i amb una lletra més gran. Els textos tenen un vocabulari senzill i fàcil de llegir, està escrit en primera persona des del punt de vista del grup de classe. Al final de cada entrada amb fotos hi ha un enllaç on et direcciona a Picassa per poder veure més fotos relacionades amb l'entrada. 

Les competències que es mostren en aquest bloc son la lingüística ja que ha d'expressar-se i parlar correctament, la digital per tal d'utilitzar el bloc i finalment la social i cultural ja que qui publica en les entrades ha de conèixer l'entorn del bloc i com ha de fer-lo servir correctament. 

Per acabar, en el bloc hi ha una serie d'enllaços que van directes a altres blocs relacionats amb el món infantil o relacionats amb la societat de Tona cosa que vol dir que hi ha un blogroll.


Reflexió: Sempre que visualitzava un bloc, tan sols prestava atenció a la informació que donaven però, des de que em vaig crear un bloc, vaig poder comprendre que darrere de cada text hi ha una gran feina de búsqueda i pràctica i tot i això, encara em sorprèn el vocabulari que utilitzen la gran majoria de blocs per que sigui correcte i entenedor. 
Al fer aquesta activitat m'he n'he adonat de que darrere de cada entrada ha d'haver-hi una dedicació constant que espero poder tindre durant molt de temps.



Webs consultades: http://www.dmcreativo.com/blog/cat/pagines-web-estatiques-i-dinamiques
                                http://ca.wordpress.com/
                                http://blocs.xtec.cat/
                                http://ca.wikipedia.org/wiki/Competències_bàsiques
                                Balagué Puxan, F., & Zayas, F. (2008). Usos educatius dels blogs : Recursos, orientacions i  
                                experiències per a docents (1ª en llengua catalana ed.). Barcelona: Editorial UOC.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada